måndag 22 augusti 2011

SE UPP!!.....blindstyre!

Nu kanske jag kommer trampa på en och annan tå bland bekanta, vänner och släkt. Men HÄR skriver jag det JAG vill så here goes! =D


Ja är en sådan där "jobbig" bilist som håller sig till hastigheten som gäller så länge jag kan. Gränserna finns där för att hållas, inte tvärt om...det är inga riktlinjer eller rekommendationer. FAKTISKT
Här borta där jag bor så kör man förbi brandstationen. Efter detta så blir det 30. Efter ett relativt nybyggt område som man rundar så är det en seg och lång sträcka där det absolut skulle kunna vara 50 (och de flesta kör MINST 50 där) men det ÄR 30 som gäller. Jag håller 30. Gillar andra bilister bakom det?? Nä. =D Men jag HÅLLER 30 i alla fall...ok, ser nästan till att de heller inte kan köra om...bara för att det ÄR 30! ;-P


Hur som så fick jag en medelålders man bakom mig idag... han veva o veva och ja...sa nog ett och annat ord om mig, till sig själv där inne i bilen. Jag bara skratta.
-Vänta nu! INTE sadist-skratt inte! Men lite sådär; -lilla gubben...lugn!
Saken är ju den att det borde eg vara tvärt om! Han skulle vara den som va nöjd och glad som vet var gaspedalen sitter, men han va istället sur på mig som INTE visste vad den var. ;)  JAG, va den som hade en kördåre bakom mig! Eller??
Kan han inte läsa? Passar det inte att hålla farten, kan han väl köra ett annat håll där farten är högre...saken är ju den att om han så kört ute på motorvägen i 120, så hade han säkert legat i 140....suck... ja vissa har det svårt...


Nästa gång kanske jag skulle våga veva ner, ut m fingret och "vinka" tillbaka....
Eller kanske ändå inte...jag är ju den som är glad! =D
"Lilla gubben"...


Peace!/ J

Inga kommentarer: