fredag 20 januari 2012

Bra start....

....på en ledig dag????

Vaknade med ett ryck!
Theodore ropa; - Mammaaaa jag är snorig!
Jag hämtar papper åt honom.
Kollar upp på klockan på hans vägg.
FEM I HALV ÅTTA!!!
FAAAAAN! Vi har försovit oss!!!
Och Henke som skulle sätta klockan igår kväll!!!
Hastar in till "Sickan" och får liv i honom;
-Vi har försovit oss, du får bli skjutsad till skolan!
Hastar vidare, lite småsur, mot maken och säger;
- Grattis! Vi har försovit oss, din klocka har inte ringt och du satte inte på
Osses klocka igår kväll....DU nattade honom! - Ja, jag lägger mig igen....detta får du ta...
Maken sätter sig suckandes upp....Men va faaan!
Klickar runt lite på sin mobil...
Maken; - Men Johanna..... Det är LÖRDAG!!!!
Jag; -Ojj, Faaan, men...!. Ok, Förlåt....jag har inte tagit helg än...
Han sjasar iväg mig mot sonens rum...jag möter honom i hallen...
- Förlåt Osse...det e ju lördag....
-Mamma... Får jag bara tillbaka och ett flin...; - Jag lägger mig igen...

Som sagt....inte tagit helg....Kanske dax nu då?
Hoppas resten av helgen blir UTAN upp o ner vänd hjärna!

Men ingen bra start på en ledig dag. =D  /J

Inga kommentarer: