lördag 27 augusti 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig....

God morgon??


Va uppe ap-sent igår...packade diverse saker för att vi skulle "överleva" en dag vid fotbollsplan idag. Kokade korv och ägg, fixade m köttbullar och smörgåsar, frukt, kokade kaffe och fika...


Jag gick upp innan barnen skulle upp och var helt färdig när jag väckte barnen, bara en liten stund innan vi skulle åka...
När de är färdiga och vi eg. bara har att packa ner kylvarorna kvar. Ringer en av tränarna:
-God morgon! Cupen är inställd...planerna är vattenfyllda.....
Suck...jo, man kunde väl anat detta....men ändå....


VAD ska man NU hitta på hela dagen???? GRRR!! Blev bara att börja packa upp allt igen...


Oskar var ganska besviken, men ändå optimistisk, när jag grämde mig över all mat...: 
- Mamma...vi kan ha picknick här hemma med all mat.


Kära svärmor och svärfar var uppe på IKEA igår och då tog vi chansen att få hem två vita Billy bokhyllor till Oskars rum, när de ändå va där. Har letat på blocket några veckor efter sådana...men de är inte så värst dyra, de låga, så vi köpte dem nya istället. DET får väl bli dagens "att göra".


Ska lägga upp de två stora bokhyllorna som barnen har var sin, på blocket med. DE måste bort nu!


Inser mer och mer att det kanske var bra att det inte blev cup idag trots att jag avskyr när det blir plötsliga ändringar i planeringen.


Hinner kanske t o m gå upp och hälsa på min Sara i hennes lägenhet hon fick i fredag. Grattis, Kära du!! SOM du väntat på detta! PÖSS på di!


Nä! Jag har ju liiite att stå i! ;)
                                                                  /J

Inga kommentarer: