onsdag 13 juli 2011

Adenoid operationen

Han var JÄTTDUKTIG!! De sa att sådana här killar hade de velat ha varje dag i operationssalen...han mådde nog...4 damer runt sig som gav han alla uppmärksamhet. Han fick spänna sina muskler och de satte på honom "muskelband" (blodtrycksmätare).


En stod bakom, en försökte hitta hans armven och sticka honom, en plockade iordning och en satt bredvid mig och försökte sträcka hans arm...alla runt honom...och pratandes. Han fick klistermärke efter klistermärke. Sovmedalj och en tapperhetsmedalj. När han insåg att de inte tog bort blodtrycksmätaren så började han skruva lite på sig...snaaaart färdiga... Han va tapper. De råkade sticka genom venen i armen så de fick byta till handryggen ist...går det bra Theo? Jaaa, men den här uppe gör lite ont...(bandet runt armen...) Ja men vi ska hitta en nu så vi kan ge dig medicin. Nu kom mer saker...En plastapa.  -Vill du ha en tatuering? -Jaa! Får jag ta mer?? De kunde inte annat än att låta han ta fler...han fick med sig 3. :)
Jag fick ju för mig att han kanske inte ville SE när de stack honom...men han satt och glodde! :)


Nu är vi färdiga...ska du lägga dig lite? -Nej, jag vill sitta. Nu kom narkosläkaren. -Hej Theodore, nu ska få lite medicin...du kan känna dig lite snurrig. *Björnar på tejpen runt knappen*...nu ska vi ge björnarna lite mjölk med. Nu kommer du somna... -Nä jag somnar inte...säger han, samtidigt som de lägger han ner och han stänger ögonen direkt...
"Mamma börja böla"....
-Vi tar väl han om honom nu. Jag skall följa dig ut....


Efter knappt 20 min kommer narkosläkaren ut och hämtar mig. Han sov men ngn borde sitta bredvid honom så han har ett igen-kännande ansikte när han vaknar. Han ligger kanske och sover en tjugo minuter till...*hoppas han sover minst en halvtimma*
Han har mkt av medicinen kvar i kroppen och blir lite "yvig". När han vaknar till börjar snurra och yra. Drar av sig syrgasmasken...försöker halvsätta sig upp och mumlar att han vill åka hem...försöker dra av slangen... Vi lägger honom ner. Han ligger lite och bankar med benen.. -Jag vill åka hem mamma... -Det killar i näsan!! Jag har blod!!... Han börjar gråta... han får komma upp i famnen och vi tvättar av lite. När han piggnat till lite mer får gå in i ett större eget rum och de sätter på starwars (såklart) åt honom. Han vägrar äta glass, men lite saft fick vi i honom...
Nu hämtar de in pappa och Osse med. De kommer med presenten.
-ÅH Tack! Det är ju....



-Va häftigt, kolla Oskar!!




Han är lite gnällig och vill inte äta...men han är vid gott mod i alla fall. Min lille duktige kille!!


Ska försöka få honom att äta lite nu...min gosse...Glass kanske!!! =D

                                                                                                                       / Jojo

2 kommentarer:

Anne sa...

Skönt att höra att det gick bra!
Han är verkligen en tapper kille.

Mrs Jo sa...

Tack! Ja det va/är han verkligen. :)