lördag 7 maj 2011

Solutesolinnesolihjärtatsolisinne

Härlig dag att vakna till! Sovmorgon till halv nio...men jag VA på väg upp redan vid sju-snåret då "Bosse" kom in från vardagsrummet där han redan satt på tvn och kröp ner bredvid mig;

han - Mamma, kom upp nu! Jag vill inte vara uppe själv!
jag - Men Theo...det är helg och vi är lediga, vi vill sova lite till...
han - MAMMA! Om du inte kommer upp nu så tar jag mig på snoppen!
jag - Det gör du inte! Klia utanför men inte innanför...

Vilka hot va! *s*
Han tog sitt förnuft till fånga och när han fått lite frulle och vi fick sova lite till, så väckte han storebror istället. ;)

Nu ska här snart bäras av till gymmet. Knattegympa för Theo och gymmet för mig. Hoppas det är liiite fler barn där idag...kanske en kille eller två, så Theo slipper bli ledsen...om några år blir han nog inte SÅ ledsen när han blir ensam med bara tjejer... =D

Skriver lite mer i em om jag hinner...här skall röjjas i bla. förråd under dagen!! Hemska tanke!

Ha en BRA lördag alla där ute!!
PÖSS och KRAM

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hahaha!!! De är ju helt underbara=)

Mrs Jo sa...

ha ha ha, ja visst är de...berättade för de andra vid frukost-bordet sedan och theo såg mäkta nöjd ut över sitt hot. :)
KRAM