tisdag 31 maj 2011

=D

Snart på väg mot em/kvälls jobb. men jag måste bara belysa ngt som hände igår och idag...
Jag var och fick mitt betyg i programhantering. Jag fick VG. Han frågade om jag var nöjd och jag ryckte på axlarna....njaaa jag va väl inte nöjd...konstigt att jag känner så men jag va inte nöjd iaf. Så svarar han att ja hade inte A gått i din klass så hade du fått MVG....så han sänkte mitt betyg?? Ja, han är väldigt duktig med datorer och jag kan inte ge er samma...men hade han INTE gått i samma klass som dig så hade du legat på MVG nivå....Jag va chockad och gick hem. Lät det smälta in lite...berättade utgången för maken som blev "pisst off". Jag skulle iväg igen så jag hann inte men han ringde studievägledaren som svarade att man får INTE ge ngn betyg efter hur andra presterat. Som vi andra sa: Man får betyg, efter vissa kriterier som man skall uppfylla och INTE hur andras betyg är. Så oavsett att den andre killen tveklöst är bättre än mig i datorer så uppfattar jag att han ändå menade att jag uppfyllde MVG nivå. Jag mailade honom som svara tillbaka att han stod fast vid mitt betyg och att han visst va tvungen att jämföra oss. (konstigt eftersom jag vet att den tredje killen iklassen fått samma betyg som mig!....borde inte hans betyg med i så fall sjunkit???) Ja ja, hur som, så beslutar jag att maila rektorn som snabbt svarade tillbaka att så fick det inte gå till och att hon skulle prata med läraren...det tar knappt två timmar så får jag svar igen av läraren.... Han hade beslutat att höja mitt betyg. Jiiiiho! Jag VAR alltså värd ett MVG, oavsett!  =D
TACK läraren och STOR kram till er som pushade mig att våga kräva upprättelse!


PÖSS

2 kommentarer:

Susanne sa...

Läraren verkar ju inte vara helt klok... tur allt fixade sig i slut ändan men så ska det ju inte gå till... kram Susanne

Mrs Jo sa...

Njaaa, han är faktiskt ganska ok lärare...det va därför det kändes extra skumt o dra igång ngt. MEN absolut, det får inte gå till så. :)
KRAM!