tisdag 24 januari 2012

Stort +....

.... denna dag!
Första lektionen på Stadsterrassen idag.
SÅ kul var det där.
Vi kommer växa mkt (NEJ inte på bredden), jämfört med vad vi skulle gjort om vi varit kvar i skolan med *henne*!
Jag hade hand om desserten idag.
Det blev en: En trippel chokladmousse med jordnötsflarn.
Gjorde allt från "scratch", förberedde den och dekorerade utefter det kom in beställningar.
SÅN skillnad på...ja ALLT!!
Uppdelningen på varm och kall köket, samarbetet, tryggheten, kontroll, planering. Hela jargongen va annorlunda. Vi jobbade jättebra med ungdomseleverna och de var jätte snälla.
På torsdag kommer det andra ungdomar, får se hur det går då, de skall tydligen va lite.....busigare...?

Plockade upp resten av familjen på väg hem och körde för att kolla nya arbetsskor och en bra sula.
SKULLE bara kolla idag, men min man tycket det var lika bra att slå till.

Jag va så "snäll", eller ja...eg. var det väl butiksgubben som var snäll, men jag fick 15 % rabatt på skorna!
I like! =) Bara för att jag e jag....ELLERHUR! ;)
Men det tackar man ju inte nej till, om man blir erbjuden.

Så denna dagen drar vi ihop snöret på och tycker att; 
-Ja jävlar, EN bra dag!

Puss o kram! /J

Inga kommentarer: