fredag 16 december 2011

Tack!

Min älskade make!
TACK! För att jag fick komma hem till ett dammsugat och i ordning-gjort hem, 
nu efter denna pärs till skoldag! Älskar dig!!! Ja, annars med, såklart. 
Men när du gör sådant här...värmer det extra mkt i mitt gamla hjärta!! ;)
-------------------------------------
Asså...dagen idag har varit......galen? 
Nää jag överdriver kanske...........eller??
Men jag har fått nog och jag VET att det är fler därtill, i klassen! 
Hon e faan inte klok! 
Nu får det vara slut på detta!
HOPPAS rektorn lyckas göra ngt åt situationen!
-----------------------------------
Vi har letat bord till vardagsrummet i EVIGHETER på blocket. (ja, nästa iaf...) ;)
Vi har varit på väg att tillslut köpa ett helt nytt och lägga ett par tusen....det suger!
Men, så en "vacker" dag...kikade jag in och fann det! 
DÄR var det!
Bordet!
Bordet jag letat efter!!
Ett exakt sådant som jag velat ha!!
Gaaalet!
OCH vi fick det! För en struntsumma, 
om man jämför med vad ett nytt skulle kostat!
YEEEEY!!
-----------------------------------
Då var det bara en dag kvar detta år när det gäller skolan. 
En praktikdag. Härligt! 
Javisst, liiite jobb att lämna in, men det e inget krångligt.
=)
Efter onsdag: JULLOV!! Det första lovet på många år!
Har jobbat annars...kan inte fatta det! LEDIG! (förutom nyårshelgen, men det är ingen fara) 
LÄNGTAR!! 
SKA träna, SOVA! pyssla, leka med mina barn, pussas med min make, fira JUL, INTE stressa, njuta, hoppas på snö, ja listan kan bli lång! Får väl se hur mkt man hinner med i slutändan...men ensak vet jag: 
Ska njuta all the way!
----------------------------------
Sedan måste jag ju bara säga GRATTIS till en väns dotter 
(som FÖ går i min sons klass.) Hon har vunnit en träff med Eric Saade! 
Han skulle visst komma hem till henne. Gaalet! GRATTIS Emma!
----------------------------------
Asså....det är svenska hjältar nu på tv....
Jag fixar inte att titta på det, men ändå vill man...jag blev snyftig direkt! Vilka hjältar!!!!! 
--------------------
Nä, NU blir det mys med min barn!!!
/ J


*TILLÄGG*
Jag gjorde en sak idag....skickade hem en klasskompis....det va hon eller jag liksom....kändes inte bra...
LUGN nu! Det va så här:
Vi möts upp i ett rum innan vi går in i köket. Det kommer fram att hon legat magsjuk onsdag fm....
jag tyckte inte det va ok! Att komma till skolan då. 48 timmar utan symptom ska det vara! Det hade INTE gått 48 timmar!! jag kände mig som liemannen typ, men jag sa till läraren: Du får ursäkta men jag stannar inte kvar här om *hon* gör det. Jag vill inte bli smittad själv, men sedan med så jobbar v faktiskt med mat!! jag vill INTE vara delaktig att vi möjligtvis skickar ut mat som kontamineras! 
Jag frågade läraren som bara satt där typ!!! 
- Hur ställer du dig eg till detta?? 
(Drygare får man ju leta efter!!!!) 
-Ni är vuxna människor och har ansvar för det ni gör...svara hon. -Jamen! DU är vår lärare! DU bär ju ansvaret!!sa jag tillbaka...

Hon reagerade knappt, men när hon väl insåg att vi andra stannar inte och att vi ansåg att det VERKLIGEN INTE är ok att komma så tidigt inpå, så sa hon något till *henne*. Som chockade oss andra! VAD, tänker jag INTE gå in på här, det får förbli privat, men SÅ JÄVLA SVINIGT va det!!!! Jävla idiot lärare!! 
DET ska faan rektorn med få veta banneme!!
KRAM på dig klasskompis som kom ikläm och f-låt!!
*bara en parentes*   /J

Inga kommentarer: